Izgalmasra és lenyűgözőre sikeredett az új Jaguar F-Type SVR, a négykerék meghajtást kapott izomautó 567 LE-vel, és 320 km/h végsebességgel büszkélkedhet. A Genfi Autószalonon bemutatott legújabb Jaguar csodát potom 110.000 fontért birtokolhatjuk.
Jaguar F-Type SVR cabrio
A nem titkoltan a Porsche 911 konkurenseként induló új F-Type SVR 5.0 literes, kompresszoros V8-as motort kapott, és 25 LE-vel erősebb, mint az F-Type R, ehhez természetesen szükséges volt a felfüggesztések megerősítése, emellett az új "játékszer" titán kipufogót, kerámia fékeket is kapott, egyben könnyítve ezzel az autó súlyán.
Jaguar F-Type R coupe
Az erőteljes V8-as motor 700 Nm nyomatékot ad le, mindezt nyolc sebességes automata váltó tartja kordában, és a vezetés élményéhez nagyban hozzájárul az összkerékhajtás is, a 0-100km/h sprinthez mindössze 3,5 másodpercre van szüksége, így 0,4 másodperccel gyorsabb az F-Type R-nél! Lám, mit tesz plusz 25 LE! Emellett végsebességben is lekörözi, hisz az F-Type R "csak" 300 km/h végsebességre volt képes.
Jaguar F-Type SVR coupe
A Jaguar F-Type SVR kupé és kabrió változatban is elérhető, a szabványtól eltérően olyan aerodinamikai fejlesztéseket kapott, mint az új légbeömlők, továbbfejlesztett splitter és szellőzők, mindez a jobb hűtés érdekében, míg aerodinamikailag sokat ad az izomautóhoz az aktív hátsó szárny és az alacsonyabb padló. Előbbi nem csak "látványelem", hanem a leszorító erőt is növeli, amire 300 km/h körül már nagy szükség van!
Gyönyörű kidolgozottság
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a szédületes 320 km/h sebességre csak a kupé lesz képes, a kabrió végsebessége "marad" 310km/h.
Az úttartáshoz a széles kerekek és a szokásosnál nagyobb gumik gondoskodnak, míg a biztonságos megállásról a legtöbb nagy teljesítményű sportautónál megtalálható szén-kerámia fékek gondoskodnak, a kanyarstabilitást pedig a továbbfejlesztett, merevebb felfüggesztés biztosítja.
Jaguar F-Type SVR steppelt bőr beltér
A beltérben a steppelt sport bőrülések kifejezetten az SVR modellhez lettek tervezve, de kapott egy frissített kormánykereket, és alumínium váltókart is. A műszerfal kifejezetten kellemes, kontrasztos, ahogy egy luxus sportautóhoz illik, minden földi jóval felszerelt, ami ahhoz kell, hogy növelje a pilóta önbizalmát, komfortérzetét és biztonságát.