Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Modern izomautók - BAC Mono

2015. október 06. 22:52 - olimpikON

Üdítő hír a migránsválság közepén, megmutatta, hogy létezik még emberség az embertelenségben, a Bac Mono-t az alagút falához csapó tulajdonos nem az első bontóba vontatta el a rommá tört vasat, hanem visszaadta a gyártónak, hogy tanulmányozzák, és felhasználják a sportautók fejlesztésének legnemesbek eszközeként. Ennél szebb véget nem érhet egy izomautó sorsa, legalábbis ezzel a tettel a szememben a tulajdonos azt a szégyent is levakarta a csodajárgányról, hogy összetörte.

bac_mono1.jpg

De mit is tudunk mi halandó izomautó rajongók a BAC Mono-ról? Azon túl, hogy a negyvenmilliós sportautóból mindössze 33 darab létezik, amiből a 25-ös sorszámú csapódott a Váralagút falának. Az új darab, amivel Budapest gidres-gödrös utcáit szeli a kanadai üzletember a 30-as sorszámot viseli.

bac_mono3.jpg

A Briggs Automotive Company (BAC) angol sportkocsi gyártó céget 2009-ben alapította a nevét viselő testvérpár, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy speciális, utcai sportautókat gyártson a száguldás és a versenyzés rajongóinak. A cég 2011 óta gyártja a Mono, együléses, sportautókat, és olyan nagy nevek állnak a cég mögött, mint a Cosworth, a Hewland vagy a Kumho.

bac_mono5.jpg

Igazából az autó érdekessége nem is maga a teljesítmény, hisz a 285 LE-s, 279 Nm nyomatékkal rendelkező 2.3 literes Cosworth által gyártott Ford Duratic motor teljesítményénél láttunk már többet is sportkocsiba szerelve. Tulajdonképpen a szénszálas, könnyűszerkezetes, ám ennek ellenére nagyon masszív karosszéria, az alacsony súlypont mérnöki pontosságú elhelyezése adja a roadster valódi különlegességét. Mindezt fokozza a hatsebességű, félig automatizált váltó, aminek feladata, hogy a váltás 35 ezredmásodperc alatt befejeződjön.

Nem csoda, ha 0-100km/h gyorsuláshoz csak 2,8 másodpercre van szüksége, ehhez pont elegendő a 285 LE párosítása az 580 kg-val, és a 80kg-nyi leszorító erővel, amit a sportautó termel.

bac_mono4.jpg

Mivel minden Mono egyedi megrendelés alapján készül, így a cockpit teljes egészében a vezetőre van tervezve, hogy ergonómiailag teljes mértékben megfeleljen a sofőr alkatának, elvárásainak.

Ahogy egy igazi versenyautóban a BAC Mono-ban is a kormánykeréken találhatók a különféle visszajelzők, illetve kezelőgombok.

bac_mono2.jpg

Aki BAC Monot vásárol az nem vesz zsákbamacskát, itt nem a luxus környezeten van a hangsúly, hanem a nyers versenyautó érzeten. Nincs sztereó, nincs légkondi, nincs tető. A nyitott tetejű, együléses sportkocsiba csak belecsusszan a vezetője, az 5 pontos heveder rásimul a testére, mint egy lószerszám, és ettől a ponttól csak a gép és a pilóta létezik. Aki máris autóversenyzőnek képzelheti magát! Ehhez a motor mellett az egész autónak a kialakítása, a felfüggesztés, a 17-es kerekek, a futurisztikus megjelenés is hozzájárul!

bac_mono6.jpg

Csak azért kell olykor-olykor megállni, ha a 35 literes tankból kifogyóban a nafta! Vagy elered az eső!

Hivatalos fogyasztási adatot nem találtam, itt azt írják, hogy 6,7 liter vegyesben, persze ez is olyan kispolgári gondolkodás, hogy egy közel 80.000 fontos roadsternél a fogyasztást nézzük! :D

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr107916474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.