Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Klasszikus izomautók 1969-ből: Buick Skylark Sport Coupe

2015. november 15. 19:47 - olimpikON

A Buick Skylark Sport Coupe nem volt más, mint az USA útjainak "dalos pacsirtája".

A Buick Skylark 1953-ban indult útjára közép kategóriás személygépkocsi modell gyanánt, amelyek aztán többszöri dramatikus áttervezésekkel, de több mint 46 éven keresztül voltak jelen az USA és a világ autópiacán.

Az 1969-ben piacra dobott Buick Skylark Sport Coupe 250-1 már a Skylark-ok negyedik sorozatába tartozott.

35_1.jpg

1968-ban a GM mérnökei ismételten áttervezték a Skylarkot, a General Motors középkategóriás autókra alkalmazott politikáját folytatva az 1968-72 között több féle változatban (kétajtós keménytetős (Hard-top) és a négyajtós szedán), valamint több féle motorral volt elérhető.

84_1.jpg

Ezek mellett jelen volt az „Egyedi Skylark”,  kétajtós kabrió kupé, kétajtós Hard-top kupé, négyajtós Hard-top szedán és négyajtós szedán változat is.

A kétajtós kupé változatott, rövidebb 112 hüvelykes (2,845 mm), míg a négyajtós szedán változatot, hosszabb 116 hüvelykes (2946 mm) tengelytávval szerelték.

94.jpg

Az 1969 szeptemberében piacra dobott Buick Skylark Sport Coupe 251-1 paraméterei.

Karosszéria típus: Kétajtós-kupé.

Meghajtás: Hátsókerékmeghajtás, háromsebességes kézi sebességváltó.

Hosszúság: 5098-5265 mm.

Üres tömeg: 1387-1813 kg.

144.jpg

Motorizáció: Az előző modellekben rendszeresített V6-ost felváltotta egy új soros hathengeres 4093 cm3 / 249.8 cui, 115,5 KW / 155 Lóerős motor.

Amellyel a Skylark Sport Coupe 12,9 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h-ra és 161 km/h végsebességre volt képes. Az ínyencebbek V8-as, 5.7 literes, 230 LE-s (169 KW) teljesítményű erőforrással is vásárolhatták.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr158080974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.