Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Modern izomautók: Ford Mustang GT kabrió 2015

2015. november 28. 13:11 - olimpikON

Nagy motorháztető, rövid hátsó rész, ez a 2015-ös Ford Mustang GT, klasszikus izomautó megjelenéssel. Ezen kívül a motorizáció terén is ragaszkodik az amerikai hagyományokhoz.

Az itt górcső alá vett Ford Mustang 2015 GT kabrióban például egy igazi telivér szíve dobog. Egy 5.0 literes 32 (DOHC) szelepes, 435 LE-s, V8-as alumínium blokk, egyebet mit is kívánhatna többet az, aki igazi „Mustang erőre” vágyik?

fordmustang2015convertible.jpg

A Car and Driver internetes magazin tesztelte a Ford Mustang GT kabrió manuális változatát. Az eredmények nem meglepők, ám, ha valaki most tervez egy ilyen Mustangot meglovagolni, jó, ha tudja, hogy a GT kabrió legjobb helyből indulási teljesítményét akkor nyújtja, ha a motor 3900-as fordulatszámig pörög, amikor felengedjük a kuplungot. (Ez előre programozható az „elindulás-ellenőrző rendszer” segítségével).

fordmustang2015conv.jpg

A Car and Driver tesztjében egy sárga színű Mustang GT kabrió volt, és habár ez a szín furcsának tűnhet elsőre (leginkább akkor, ha az 1965-68 klasszikus „Mustang színek”-re az égőpirosra és sötétkékre gondolunk, de meg kell adni hogy ez az „új” szín nagyon is illik a Mustang GT kabrió új, de egyben klasszikus formákat is magába foglaló dizájnjához.

fordmustang2015convertible1.jpg

A GT kabrió 1974 kg, 69 kg-al többet nyom mint a legutóbbi Mustang kabrió, de „orrsúlyával” közel áll a 50/50 % álomhatárhoz a súlyelosztás terén. Ennek és a két hátsó egymástól független felfüggesztésnek, és a választható 50,8 cm-es abroncsoknak köszönhetően nagyon jó az útfekvése és stabilitása, habár nagy sebességnél azért érezhető némi rezgés az autóban, de ez leginkább a kabriókra jellemző gyengébb szerkezeti merevségnek tudható be.

 ford_mustang_interior.jpg

A V8-as 542.3 N-m nyomatékot ad le 4250 fordulatnál, ezt kombinálva a hat sebességes manuális váltóval 4.7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, és eléri a 249.4 km/h-t.

Méreteit nézve a tengelytáv: 2,72 méter, hosszúság: 4,78 méter, magassága pedig: 1,39 méter.

A fentieket figyelembe véve, a Ford Mustang GT kabrió egy igazi álom autó, ha valaki el tudja fogadni az árát, és nem mellesleg a fogyasztását is egy V8-as motornak! Az élmény ettől függetlenül garantált! Bevállalnád?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr368122206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gizmo26666 2015.11.29. 22:03:57

Úgy látom a hátsó ülés szokás szerint használhatatlan

Dzsontra Volta 2015.11.29. 22:25:29

@gizmo26666: Úgy látom a mustang szokás szerint használhatatlan :)

kovizozo 2015.11.29. 23:12:20

úgy látom gusztusos műszerfalat és kezelőket még mindig nem tudnak az amik csinálni...

¿Qué tapas hay? 2015.11.29. 23:30:18

Nem értem hogy miért furcsa ez a szín. Ez az élénksárga már vagy harminc éve a Mustang-alapszínek egyike. Amúgy a 12-14 l-es fogyasztás sem egy különösen nagy dolog, ami relatíve sokba kerül, az az adó és a biztosítás.

Kovács Árpi 2015.11.30. 17:49:58

@¿Qué tapas hay?: Amikor 1956-ban megjelent a "Mustang" még senki sem gondolta volna, hogy egyszer sárga színben fog pompázni... (Hát ezért találtatott furcsának ez a szín). Amúgy meg tökéletesen igazad van. Ha valaki meg tud engedni magának egy ilyen autót, az biztos megtudja venni az üzemanyagot is hozzá :)

¿Qué tapas hay? 2015.11.30. 21:26:33

@Kovács Árpi: A Mustang első modelléve 1965 volt, és már akkor is lehetett sárgában kapni (sunshine yellow), bár az egy fakóbb, inkább homoksárga árnyalat volt. Az élénksárga szín megjelenési idejében tévedtem, azt először az 1969-es (egyesek szerint az 1970-es) modellévben lehetett kapni. '990 óta minden évben van élénksárga színárnyalat a kínálatban különféle neveken (race-, canary-, chrome-, zinc-, screaming-, school bus-, triple-yellow).

Mustangot játszóautónak, második-harmadik kocsinak szoktak venni. Évi 3000-4000 km futásteljesítménynél a benzinköltség kb. az autó éves összköltségének kb. 60-70%-a. Ez az érték az első autónál általában 90% fölött van.

Kovács Árpi 2015.12.01. 09:11:20

@¿Qué tapas hay?: Igen. forditva írtam a két utolsó számot, elnézést kérek. S talán csak nekem furcsa a sárga Mustang, de aláírom, hogy dögös ez a szín is. Egy szónak is száz a vége. Jól néz ki ez az autó, és ha valaki vágyik rá és megveszi, akkor az nem törődik a fogyasztással :)