Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Tervezzünk BMW-t - építsük meg az M8-as izomautót!

2016. február 03. 20:03 - olimpikON

Ha az autórajongók diktálnák az irányvonalat a nagy autógyártóknak, minden bizonnyal nem létezne többé középút. Minden autó sport modell, izomautó volna, legalább 800 lóerővel a motorháztető alatt.

Mit tegyünk az olyan nagy autógyártók visszafogottságát látva, mint a BMW? A CarBuzz tette fel olvasóinak a kérdést, és játszott el a gondolattal...

A BMW autói a legjobbak közé tartoznak, és ennek a márkának van az egyik legtöbb rajongója, lehet fintorogni, de ez az igazság.

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a BMW felelős az olyan félresikerült autónak csúfolt négykerekűekért is mint például az X3-as, és a Seria Gran Turismo 5, mert valljuk be mindkét autó egy förmedvény.

bmwx3.jpg

BMW X3  - ugye, hogy csúnyácska?

Kezdjük az alapoktól. A BMW-nek egy mindenki számára elérhető autót kellene piacra dobnia, amely kívánatos lenne a rajongók számára, kompromisszumok nélkül.

A mostani 320i egyszerűen túl lassú és egyszerű ahhoz, hogy megfeleljen a BMW márkától elvárható követelményeknek.

bmw320i.jpg

BMW 320i

A BMW-nek létre kellene hoznia egy új 1-es szériát, mind szedán, mind hachtback változatban. Ezek az autók lehetnének első kerék meghajtásúak a kisebb ár érdekében, lehet, hogy szentségtörés, de tutti könnyen gyárthatna a BMW élvezhető első kerekes autókat is, ha akarna. Kiegészítve ezzel a Mercedes CLA, Audi A3, vagy akár a Volkswagen GTI vonalat.

A BMW használhatná ehhez a 2.0 literes, négy hengeres motort és megalkothatna egy 300 lóerős négy kerék meghajtásos M Sport verziót is.

Ne álljunk meg itt,  hisz ideje lenne a BMW-nek létrehoznia egy 8-as szériát is, hisz az új S-Class kabrió az egyik a piacon megtalálható legszebb ilyen típusú autó, és két AMG változatban is megtaláljuk. Egy BMW gyártotta M8-as pedig konkurenciát jelentene a Mercedes számára, és konkurense lehetne a közelgő Lexus LC500-nak is.

De mit tegyünk a motorháztető alá?

bmwm7.jpg

BMW M7

Mondjuk egy sor V8-as, vagy V12-es BMW motor is hajthatná az új találmányt, ami azért 600 lóerő felett teljesítene. A 8-as széria a zászlóshajónak számító 7-es szériás szedán kicsinosított változatából is születhetne, hisz a BMW nagyszerű Gran Coupekat alakít át szedánokból, ahogy ezt az M6-os Gran Coupe-val is megtették.

bmw_m6grancoupe.jpg

BMW M6 Gran Coupe

Hogy tudna minket valóban boldoggá tenni egy M8-as Gran Coupe?

Úgy, hogy egy M verziójú, középmotoros nyitott tetejű autó lenne. A BMW egészen az M1-es 1980-ban történt megtervezése óta nem tévedt erre a területre, pedig egy ilyen lépés visszahozná az oly rég áhított hírnevet az M sorozat számára.

Az emberek elvesztették hitüket az M sorozatban az olyan autók miatt, mint az X5M és az X6M, melyek elvesztették az egykori versenyautói örökségüket.

bmwx5m.jpg

BMW X5M

Egy igazi szuperautó visszatudná adni a BMW rajongóinak hitét, ehhez használhatná az i8-as platformot, vagy egy nyújtottabb változatát a következő Z roadster platformnak.

bmwi8.jpg

BMW i8

Ennek az autónak az erőforrása lehetne az a motor, amely jelenleg az M5-öst hajtja. Így tényleg létrejöhetne az a 600 lóerős, középmotoros BMW, amelyről mindig is álmodtunk.

bmwzroadster.jpg

BMW Z roadster 2015

Kész is vagyunk!

Végül vessünk egy pillantást a BMW név koncepcióira, megpróbálva javítani azokon, ha már így nekiveselkedtünk. Jelenleg a BMW-nél az olyan meglepő nevek uralkodnak, melyek egy-egy adott modell motorjának jellemzőit hivatottak jelezni. Visszasírjuk azokat a régi szép időket, amikor a 328i-ben voltaképpen egy 2.8 literes motor volt.  

A név mizéria megoldása érdekében, ha megfelelő helyzetben lennénk, azt javasolnánk a BMW-nek, hogy más szempontok alapján nevezze el ezután az autóit, bár az autósok nyílván annyira megszokták a jelenlegi felhozatalt a nevek terén, hogy még egy ilyen logikus változtatás is megzavarná őket. Ezért inkább csendben maradunk! :)

bmw5gt.jpg

BMW Seria GT5

De mindenképp optimálisabb lenne, ha jól kinéző, tetszetős kombikat terelgethetnének a rajongók a ronda terepjárószerű bömösök helyett, mint amilyen a Seria GT5 is!

Neked  melyik képzeletbeli BMW modell tetszene? :-)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr608357882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.02.04. 10:59:19

Hát lássuk csak egy platformon az alábbi BMW-ket látom:
760 IL: sofőrös limó luxus hátsó ülésekkel (lásd az itt szereplő darab: autossagok.blog.hu/2016/01/19/maastrichti_interclassic ).
7-es sima: akkor vedd ha néha te is vezeted, sőt kisdízellel ha taxiként üzemel (pl szállodának). De általánossságban igaz a 7-esre, hogy a cégtulajok kedvence és elsősorban reprezentációs célra való (hogy ez mennyire cizellált arról itt füstölögtem egyet a 6osnál: autossagok.blog.hu/2015/03/20/tc_cikk_ujautoeladasok_komment ).
6os gransport: család nélküli cégtulajoknak.
6-os kupé: aki semmiképpen sem akar 911est vagy Mercedest venni, és nem bízik az olasz vagy angol márkákban.
5ös GT: cégvezető aki 7est szeretne, de fél hogy a cégtulajok kirúgják ha meglátják mivel érkezett a céges parkolóba a hetesük mellé. Azaz a "nagyravágyó menedzserautó"...
M5: ??????? Nem tudom kinek lenne jó, talán a tápos csóka aki a elsősorban a mennyiségre figyel és mindent akar.
5ös: cégmenedszerek és államtitkárok kedvence Európa-szerte .
5ös kombi: jól szituált nyugati középosztály kedvence (meg a nyugati országok rendőrségé), ami minden jót kínál amit el lehet képzelni, ugyanakkor korrekt belépőárakat is enged, így a korral haladva tkp egy igazi "Mercedes" vagy "Volvókombi" a bajoroktól (autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese).

A legviccesebb az, hogy tulajdonképpen most egy platformról beszélünk, a fentiek ennek karosszériaváltozatai, és még nem tértünk ki a végtelen számú motor és felszereltségre.

És akkor most jól értem, az a poszt fő kérdése hogy mi az a BMW amit még nem csináltak a bajorok? :)