Izomautók

Jó erőben a lóerő!

A 2017-es Chevrolet Camaro ZL1 elveszi a Porsche dicsőségét?

2016. április 21. 21:55 - olimpikON

Ahhoz, hogy egy autóra használhassuk a szuperautó vagy izomautó kifejezést, régebben elég volt, ha rendelkezett hatszáznéhány lóerős motorral, félig fedett karosszériával, sportos futóművel, és kész is volt a csoda.

Kit érdekelt, ha a rádió nem működött, vagy 100 000 mérföld után újra kellett építeni az egész autót. A pénz számított, és az érte kapott presztízs és erő!

camaro3.jpg

Most úgy tűnik, hogy a világ kezd megváltozni, ha hatalomról, presztízsről és szupergyors, szupererős izomautókról van szó. A presztízs már mást jelent?!

Márpedig ma a Chevrolet azt ígéri nekünk egyszerű halandóknak, hogy a 2017-re szánt Chevrolet Camaro ZL1 coupéja, - a maga 640 lóerejével, mindenféle modern technológiával felszerelve és több száz órán át tesztelve, a minél mutatósabb végeredményért, amit egyelőre csak részletekben árulnak el - kínos helyzetbe hozhatja a modern Porsche 911-et. Azaz a Porsche 911-hez viszonyítva, mintegy fél áron juthatunk hozzá egy ízig-vérig amerikai izomautóhoz.

És milyen is az új Camaro ZL1 coupe?

camaro1.jpg

Mintha háborúba indulna! Durva és agresszív, aminek a design mellett aerodinamikai szerepe is van, a motor számára a levegőt tátott "szájjal" szívja, szűkre húzott szemei pedig erőteljessé teszik a gépháztetőt, az oldalsó szoknyák mögé gondosan elrejtett szárnyak plusz leszorító erőt termelnek.

Amire szüksége is van a Camaro ZL1-nek, hisz annak ellenére, hogy a Dodge Challenger SRT Hellcat több lóerővel büszkélkedhet, a Chevrolet brutálisabban gyorsul!

A 0-96km/h sprintre csupán 3,8 másodpercre van szüksége!

camaro2.jpg

Mi kell ehhez az észvesztő fürgeséghez?

Nem árt egy 6,2 literes, kompresszoros, 8 hengeres motor, hatfokozatú manuális váltó vagy egy tízfokozatú automata váltó (ezekben a modellekben debütál az új fejlesztésű váltó) az új tulajdonos igényétől függően. Olyan finomságok, mint Magnetic Ride felfüggesztés, elektronikus önzáró differenciálmű, 20 colos kerekek, hihetetlen széles (285 mm elől, 305 mm hátul), szigorúan Goodyear Eagle F1 gumikkal.

camaro4.jpg

A biztonságos úttartáshoz a Performance Traction Management gondoskodik, míg a Forma 1-es autókat megszégyenítő rajt a Custom Launch Control (rajtautomatika) feladata.  A száguldó lovak megfékezéséről Brembo fékrendszer gondoskodik, 39 centis tárcsákkal.

A Camaro ZL1 belseje ellentétben a puritán belterű Z28-al teljesen visszaadja első ránézésre a vezetésnek nem csak az élményét, hanem a kényelmét is, igaz ugyan, hogy mindezt a szokásos Recaro ülésekkel, mindenhol piros varrással, piros biztonsági övvel, de akkor is!

camarobelter1.jpg

A pálya ördögei pedig biztosan értékelni fogják a Performance Data Recorder-t, ami GPS és kamera segítségével navigálja a pilótát a pályán, és minden fontos információt megjelenít!

A Chevrolet Camaro ZL1 2017-es modell ez év végétől lesz elérhető, és a GM ígéretéhez híven valószínűleg olyan áron, hogy akár Európában is csábító legyen a célközönség számára mondjuk egy Porsche 911 alternatívájaként.

Igaz, ugyan, hogy még nem minden adat nyilvános, de nagyon úgy tűnik, hogy a 2017-es Camaro ZL1 minden idők legkeményebb utcai versenyautója lesz.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr888652348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asshole71 2016.04.22. 11:30:31

A piros űrdongo 2! Igéretes

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.22. 11:55:31

" szuperautó vagy izomautó"

A kettő két teljesen más dolog.
A Muscle car amerikai tömegmodelleken alapuló megdizájnolt és erős motorral szerelt kupét jelentett. Kb mint Európában a hot hatchek...

40 éve is sokkal erősebbek voltak mint a Porschék, de gyorsabbak legfeljebb csak az első kanyarig,

A Porschének jópár sokkal kifinomultabb ellenfele érkezett az elmúlt években, jellemzően japánból, de a német prémiumgyártók is próbálkozgatnak :).

Eddig a 911-est nehéz volt mindenben (menetdinamika, belső praktikum sportosság és civilizáltság, meg persze presztízs) felülmúlni.

Mi az hogy "utcai versenyautója"? Túraautó? Vagy arcoksodó piroslámpás vagány?

röf 2016.04.22. 12:35:53

@Ződ2000:
Annyira, de annyira nem ugynaz a kategória...
Csak úgy, az első cikk, ami kiguglizható a Porsche-ról.
(Ha már feltöltött motor az egyik térfélen, akkor legyen az a másikon is....)
Szóval:
„A 911 Turbo modell szintén dupla turbós, de a feltöltők nagyobbak, változó geometriájú egységek, amivel ez az egyetlen sorozatgyártású benzines autó. A változó geometriájú turbós dízelekkel ellentétben itt a hangsúly azon volt, hogy széles tartományban legyen elegendő nyomás, így a fordulatszám-tartomány széles legyen. Feltöltött motor létére a kompresszióviszony nagyon magas, (10:1), a 3800 köbcenti és ez biztosítja az alsó fordulati nyomatékot, amikor még a turbók nem aktívak.
Az adatok papíron is meggyőzőek. 750 Nm nyomaték 2200-4000-ig, ami a Sport Response nyomógombbal 20 másodpercre akár 780 is lehet, a teljesítmény pedig 580 lóerő 6700-on. Az autó a PDK automata váltóval és a Launch controllal 2,9 másodperc alatt van százon, és még 10 másodpercen belül kétszázon.
Ezek az adatok a teljesítményből jönnek, ahogy az autó a versenypályán viselkedik, igazán meggyőző. Sport+ módban annyi kerékkipörgést enged, hogy az aszfalton nyoma marad, valamint driftre is egészen jól elengedi a fenekét. A jellege mindig hátsókerekes marad, orrtolásra nem lehet rávenni, de semlegességét, neutrális kanyarviselkedését végletekig megtartja. Kanyarból kijövet nagyon korán rá lehet tenni a tüzet, a tapadás és a gyorsulás lélegzetelállító. Ha a tapadás nem elegendő, mert például az aszfalt koszos, vagy nem tökéletes, ilyenkor egy elektronika által kontrollált (Sport+ módban) négykerekes power driftbe csapunk át, a Steve McQueen életérzés örök nyomot hagy. Felejthetetlen.
Az átprogramozott PDK váltó szemléltető eszköz lehetne a hibátlan sportautomata váltóról szóló előadáson. A fokozat kiválasztása tökéletes, a fordulatszámot pontosan ott tartja, ahol a legjobb lesz a kanyarból kigyorsításhoz. Ha kézzel nyúlunk bele, a kormányon lévő váltófülekre azonnal reagál, nem érezhető a szűk tizedmásodperces késedelem, ami sok hasonló váltónál megvan. Sport módban olyan durván és villámgyorsan vált, hogy minden váltásnál megremeg az autó, és az ülés hátba vág. Minimális számú kézi váltós 911-es eladását tervezik, jól is van ez így.“

Szabo T 2016.04.22. 19:58:03

Az amerikaiak egyre jobb autokat gyartanak. Ez az uj Camaro es a Mustang GT350 is szenzaciosan neznek ki, de mindketto HATALMAS nagy batar. Korulbelul masfelszer akkorak, mint egy 911-es. Nehany eve ultem egy baratom elozo generacios kompresszoros Camarojaban es alig lattam ki belole. Az uj modell szelvedoje meg alacsonyabb, az osszes tesztben fel is rojak a mernokoknek, hogy nem lehet kilatni az autobol. Az uj AMG GT/GTS is hasonlo bunkerszeru cockpittal rendelkezik.

@röf: Hetvegen vezettem egy uj Carrera S PDK-t. A Sport Response gomb tenyleg lelegzetelallito.

allesmogelijk 2016.06.12. 13:50:09

Számomra eleve röhej egy 6.2 literes motorral szerelt autó összehasonlítása egy 3.8-assal. Naná, hogy egy kamionben több "izom" van, mint egy Carrerában. És mindezzel együtt a gyorsulásban és rengeteg más jellemzőben, amit más hozzászólók elmondtak, a Porsche még mindig jobb. Esetleg sokkal. Ez persze az árukon is meglátszik, már hogyne. És persze még ott az a szempont is, hogy egyiket se tudja a T. Közönség kihasználni, az egész csak pofa kérdése.