Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Nissan GT-R Nismo 2017

2016. július 01. 17:46 - olimpikON

A Nissan a Nürburgringet használta a legújabb Nissan GT-R Nismo leleplezésére, ahol az autógyártó részt vett a versenypálya éves 24 órás Enduro versenyén.

Az új GT-R Nismo ez év második felében érkezik a kereskedőkhöz a GT-R tartományban elvégzett fejlesztéssel együtt, amiket először az idei, New York-i Auto Show-n láthatott a nagyközönség.

nissan_gt-r_orr.jpg

Az „egyszerű” GT-R-hez hasonlóan a GT-R Nismo is sok fejlesztésen ment át kívül és belül egyaránt, bár motorikusan nem lett erősebb, az autó merevebb mint korábban, és jóval több leszorító erőt képes termelni, ami fokozza az izomautó stabilitását.

nissan_gt-r-nismo_orr2.jpg

Az új Nissan GT-R Nismon feltűnik egy új orr rész, megnagyobbított beömlőnyílással és hűtőráccsal, valamint egy keményebb motorháztető, amely kevésbé hajlamos a deformálódásra rendkívüli nagy sebességeknél, lehetővé téve ezzel, hogy az autó megtartsa áramvonalas formáját.

Az újrarajzolt első lökhárító agresszív megjelenést ad a 2017-es modellévre tervezett Nissan GT-R Nismonak, a kacsa farok kialakítás pedig segíti a már említett leszorító erő növelését, ugyanakkor eltereli a levegőt az első kerekektől.

nissan_gt-r-nismo.jpg

Köszönhetően a megerősített szabvány GT-R váznak, a mérnökök tovább dolgoztak a Nismo modellen, így sikerült tovább finomítaniuk az autó lengéscsillapítóit, rugóit és stabilizátorait, megalkotva ezzel egy kifejezetten a Nismo dizájnra hangolt felfüggesztést. Ezzel nagyban javult az autó kezelhetősége, sőt a Nissan állítása szerint 2 százalékos javulást értek el a szlalom és a kanyarodási teszteken.

nissan_gt-r_kerek.jpg

Emellett a gyártó szerint a GT-R Nismo sokkal kiegyensúlyozottabb mint elődei, ami remélhetőleg azt is jelenti, hogy többféle útfelülettel (akár versenypályával) is kompatibilis lesz.

Az erőforrás az ismerős iker turbófeltöltős, 3.8 literes, V6-os motor, melyet tovább fejlesztettek a Nismohoz, így az 600 LE-vel és 652 Nm nyomatékkal a maga nemében páratlan. Ez az erő egy 6 fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül jut el a négy kerékhez.

nissan_gt-r_belter.jpg

Ezzel szemben az „egyszerű” GT-R motorja 565 LE-s és 633 Nm nyomaték leadására képes.

Ugyanazokat a változtatásokat hajtották végre az „egyszerű” GT-R és a Nismo belterében is. Újratervezték a műszerfalat, amelybe egy 8 colos érintőképernyőt szereltek, ezzel kiiktatva az előző modellekben megtalálható gombok és kapcsolók java részét. A Nissan szerint így a kapcsolók száma 27-ről 11-re csökkent.

Az Alcantara vonalak a kormányon és a műszerfalon egyediek, a Recaro bőr ülések pedig csak növelik a beltér összhangját.

nissan_gt-r-nismo-valto.jpg

Akik még ennél is jobb teljesítményre vágynak, azoknak rendelkezésre áll az N-Attack csomag, amely tartalmazza a vezérmű egyes alkatrészeinek nagyobb teljesítményűre cserélését.

A 2017-es Nissan GT-R Nismot négy színben forgalmazzák majd, az áráról egyelőre keveset lehet tudni, valószínűleg a piacon való megjelenéssel egy időben kommunikálják a pontos részleteket, de információk szerint 150.000 dollártól startol majd.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr618860170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.07.01. 18:39:19

"Enduro"? Szerintem az valami más...

camell · http://indafoto.hu/camell 2016.07.02. 05:42:35

Én arra lennék kíváncsi, hogy azt a 2 %-os javulást hogyan mérték le?

camell · http://indafoto.hu/camell 2016.07.02. 05:43:37

@Ződ2000: Endurance lesz az, ott minden évben van 24 órás futam.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.07.02. 16:05:05

@camell: nyilván, de ennyi reklámszövegben nem kis művészet ekkorát bakizni...