Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Nissan GT-R – a Godzilla visszatér

2016. december 11. 20:51 - olimpikON

9 év után kívül-belül megújulva engedik újra utcára a Nissan GT-R „Godzilla” legújabb változatát. A Nissan GT-R-t nyugodtan nevezhetjük a sportautók királyának, a megjelenés, a forma, az erő mind-mind ezt igazolja, de valljuk be már nagyon ráfért a modellre a vérfrissítés, ahhoz, hogy a Godzilla újra teljes előjoggal szántsa fel az aszfaltot.

godzilla1.jpg

A Godzilla becenevet a japán szörnynek a külföldi sajtó adta, és meg kell hagyni az előző változatok is teljes szintű kifinomultságot, zsibbasztó gyorsulást, szemkápráztató kanyarodást és atomstabil úttartást nyújtottak, de úgy néz ki a 2007-től szárnyaló és népszerű szuperkupé legjelentősebb frissítésére számíthatunk 2017-ben.

godzilla2.jpg

Ha a Nissan GT-R-t hasonlítani kellene bármihez is, akkor egy tompa végű scud rakétához hasonlíthatnánk, de most a szuperautó frontrésze teljesen letisztult, ezzel is sikerült még agresszívebb „arcot” adni a Godzillának.

Aki szereti a 200 km/h feletti tempót annak nem kell aggódnia a stabilitás miatt, mert ennél a tempónál a leszorító erőt, az egyenes vonalú stabilitást segíti az újra rajzolt hűtőrács, motorháztető és a lökhárító is.

A GT-R belseje is teljesen megújult, csak be kell nézni és megállapíthatjuk, hogy a Nissan tudja mi fán terem a luxus végletekig való finomítása: újratervezett műszerfallal, új kormánykerékkel, könnyebb kagylóülésekkel, puha nappa bőrrel találkozunk.

godzilla3.jpg

Mindez persze izgalmas, de nézzük csak „ki lakik” a motorháztető alatt? Ugyanis a Nissan növelte a sportautó teljesítményét 20 lóerővel, így 565 lóerőt birtokolhat a pilóta, amit 6800 maximális fordulaton képes leadni a 3.8 literes, 24 szelepes, V6-os dupla turbós motor, hat-fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóval párosítva.

godzilla5.jpg

A 100 km/h eléréshez mindössze 2,7 másodpercre van szüksége, végsebessége 315 km/h. A kombinált fogyasztását a gyártó 11,7 literrel saccolja, ez még nem is lenne vészes a hazai körülmények között, ha a szuperautó 190.000 dollár körüli kezdőára nem venné el a kedvünket.

 

A szupersport autó mostani formájában egy teljesen kiforrott erőgép, csak felmerül a kérdés, hogyan fogják ezt a mérnökök túlszárnyalni? Mit lehet ezen javítani a következő szériára?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr712041347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stormbird 2016.12.13. 00:28:32

Mit lehet ezen javítani a következő szériára? Nissan GT-R E :D vagy hybrid