Igaz ugyan, hogy még csak az év elején tartunk, de mi azért összeállítottunk egy listát azokból az izomautókból, sportautókból, amelyek megítélésünk szerint a 2016-os év legjobbjai...lehetnek.
Találunk közöttük izomautókat is, de egyszerű közúti autókat is, amelyek megjelenésre lehetnének akár izomautók is. Nem rangsoroltuk az autókat mivel az ízlések különbözőek, csak felsorolunk tíz autót, és reméljük, hogy sokan megtalálják a kedvenceiket ezek között.
1. Volkswagen Golf / GTI / Golf R
Mit is mondhatunk el erről a németországi Wolfburgban összeszerelt autóról? Ahogy az mostanra mindenki számára kiderült, a Volkswagen „Tiszta dízel” reklámszlogenje ugyanolyan rossz vicc, mint David Hasselhoff énekes karrierje.
Annak ellenére szerethető a Golf, hogy első kerék meghajtású, amelynek talán legnagyobb gyengéje a 170 LE-s, 1.8 literes, turbós erőforrás, ami közel sem tud annyit, mint 2.0 literes társa.
2. Tesla Model S 70 / 70D
Meglehetősen erőltetett dolog izomautós blogon egy elektromos autót emlegetni, de a korral haladni kell. Ezzel az autóval újra kell gondolnunk az interaktivitást autó és vezetője között, hiszen már az autó ajtójának kilincsei is csak akkor bukkannak elő a karosszériából amikor a vezető keze közel ér hozzá.
A Model S az egyedüli olyan autó, amivel a 70 KWh-nak köszönhetően megtehetünk közel 300 km-t az akkumulátorok egyszeri feltöltésével, legyen az hátsókerék, vagy négykerék meghajtásos változat. Igaz ennek az élvezetnek meg is van az ára, csekélyke 80.000 zöldhasút kóstál.
3. Porsche Boxster / Cayman
Megjelenése után majdnem 20 évvel, nyitott tetős modellként született újjá ez a „kicsi-kocsi”, mivel nem volt más a 911-es alá sorolható belépő szintű Porsche márkájú autó, így ezt és a 996-ost fejlesztették ki erre a célra.
Elkészítették a Porsche Boxster / Cayman kupé változatát is, miután a Boxster kilenc éves fennállása igazolta a weissachi műhely eme mintapéldányának létjogosultságát is.
Ezek a sportautók is viselik azokat az egyedi Porsche jellegzetességeket, amelyek naggyá tették a márka modelljeit, mint például a 911-est. Ha az eredeti 2.2 literes lapos tetejű, hat hengeres motorral felszerelt 911-ről állíthatjuk azt, hogy a tökéletes autó, a Porsche Boxster / Cayman-ról már közel sem állíthatjuk ugyanezt. Meglehet ez talán napjaink egyetlen új modelljéről sem mondható el.
4. Mazda 3
„Amikor autó és vezetője tökéletes harmóniában van, akkor a vezetés élvezet”. Így beszélnek autójukról a Mazda 3-as tervező mérnökei a Hofuban (Japán) található üzemben.
A harmónia a helyes szó ha a Mazda 3-ast akarjuk leírni, mert egyetlen része sincs, amelyik megtörné a harmóniát, ami már ránézésre is árad belőle, ennélfogva biztosan élvezet a vezetése is.
A négyajtós Grand Touring változatát, egy 184 LE-s, 2.5 literes motorral szerelték, amelynek erejét egy hat sebességes manuális váltó továbbítja a 18 colos gumikkal felszerelt kerekekhez, így az izgalom egész biztosan garantált.
5. Mazda MX-5 Miata
Minden férfi erről a fürge japánról álmodik, meg is értjük eme autó gyártóit és rajongóit, mert tökéletesen illeszkedik a rajongói világ nézetébe, amely nem más mint. „Legyen kicsi, legyen könnyű, legyen gyors, legyen hatékony, legyen elérhető, legyen megbízható, és csaljon mosolyt az arcunkra”.
A külsőre is tetszetős finom vonalakkal megrajzolt Miata minden szempontból megfelel ezeknek a kritériumoknak, az alig 1154 kg-os autó, 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra.
6. Honda Accord
Ha megkérdeznénk a Ohio-i Marysvilleben található Honda gyár 4250 dolgozójának bármelyikét, hogy mit jelent számukra az Accord, az olyan lenne mintha egy szülőtől azt kérdeznénk, hogy mitől különleges az ő gyermeke?
Évente 440 000 autót gyártanak Marysvilleben, és ezeknek túlnyomó többsége Accord. A kézi váltós négy hengeres, négy ajtós Honda Accord Sport bárkinek a kedvence lehet, de az autó megrendelhető még 278 LE-s, V6-os motor és hat sebességes váltó párosítással is.
7. Ford Mustang Shelby GT350 / GT350R
Minden a főtengellyel kezdődik, az autók többségében ez csak egy fém rúd mely a motor blokk belsejében forog. Ám a Shelby GT350-nél a főtengelyben rejlik a gépezet ereje és lelke.
A Shelby főtengelye masszív acél, középpontján megfúrva és lemaratva, hogy enyhítsek a fogantyús-házban keletkező nyomást. Ehhez a masszív főtengelyhez nyolc hajtókar csatlakozik, a négy forgantyú sugár nem a hagyományos 180 fokban lett elhelyezve hanem 90 fokban.
Ennek a részletnek nagyobb jelentősége van mint azt elsőre gondolnánk. A blokkban fölül egy plazmává alakított ív fejezi be a folyamatot a masszív vas köpenyű alumínium furatokon keresztül.
A lehető legnagyobb, 94.0 mm-es furat megkönnyíti a dugattyú elmozdulását a Mustang GT motorjában 5.0-5.2 literig, ennek tetejében ott van még az „alumínium tüdő”. Mindez annak a Voodoo-nak nevezett motornak a jellemzői, amelyet versenypályára terveztek, nem arra amelyen egy karácsonyfának nevezett valami villog, és gumikat égetnek minden verseny elején.
Azokra a versenyekre való ez a motor amelyikben két barát száguld egy autóban, és igyekeznek legyőzni az ellenfeleiket és az időjárás viszontagságait. Egyszerűbben megfogalmazva, ez a motor és az autó is egy igazi vadnyugati kalandra teremtetett. Ugyebár nem véletlenül Mustang a neve.
8. Chevrolet Camaro
A General Motors legújabb tesztpályáján az autó pontosan ott haladt el az előre kihelyezett jelzések között, ahol azt a pilóta eltervezte. Úgy tűnik, hogy a Camaro megtesz mindent, hogy a vezetője biztonságban tudja magát a volánja mögött, és érezze, hogy ő uralja az autót nem pedig fordítva.
Első alkalom, hogy a General Motors egy méltó motorral látja el egy vezető modelljét, hiszen hosszú éveken át a GM autóinak a gyengéi az erőforrások voltak.
A Chevy motorjának „vörös zónája” sokkal alacsonyabban van és a nyomaték bázisa sokkal szélesebb mint például a Honda 3.0 literes V6-os blokkjának.
A hangja akkor a legjobb amikor a fordulatszám átlépi a vörös zónát, ez olyan tulajdonság, amivel kevesek rendelkeznek. A szabványos hat sebességes váltó olyan gyengéden csúszik fokozatról fokozatra, és a nyolcsebességes automata olyan könnyedséggel váltja a fokozatot, hogy a riválisok legjobb kettős tengelykapcsolós sebességváltói is megirigyelhetik.
9. Cadillac CTS V Sport
A Cadillacnél 2014-ben jelentették be, hogy az évek során szeretnék áthelyezni székhelyüket a Michigan állambeli Detroitból, New York városába. Ezt a döntést azzal indokolták a Cadillac döntéshozói, hogy fizikailag el akarják távolítani a márkát a General Motors többi részétől, ezzel is elő segítve a márka termékpaletta promotálását.
A Cadillac ATS és az új CTS olyan tulajdonosságokkal büszkélkedhet, amely sok General Motors termékből hiányzik.
2014-ben jelent meg a harmadik generációs CTS, 420 LE-s, ikerturbós 3.6 literes, V6 Vsport, sport szedán. Az autó kormányműve ultra-érzékeny szenzorokkal van ellátva, amelyek minden a futóműben létrejött mozgást érzékelnek és továbbítanak.
10. BMW M235i
Egy évszázaddal ezelőtt Münchenben a bajor hegyek lábánál, egy repülőgép-hajtómű gyár elkezdett motorkerékpárokat gyártani, és nem sokkal később aztán rátértek az autógyártásra is.
Az így létrejött BMW gyár mostanra már a világ egyik vezető autógyárává nőtte ki magát, itt "született" az M235i jelzésű modell is.
A BMW M235i-ben meg van minden, aminek egy autentikus BMW-ben meg kell lennie: 320 LE-s, 3.0 literes turbó hatos, ami szép kis erőt ad le. Az M235i-ről tudni kell még, hogy díjmentesen választható hozzá szintetikus SensaTec kárpit, és 3240 dollár plusz költséggel megvásárlásnál telepíttethetünk bele önzáró differenciált is.