Sok esetben maguk a gyártók sem pontosan adják közre egy-egy autójuk valódi teljesítményét, nincs ez másképp az amerikai izomautók esetében sem, hogy valójában nagyobb lóerővel rendelkeztek korunk klasszikusai, mint ami a hirdetésekben szerepelt. Ezt nevezhetjük rejtett erőforrásoknak is, de erről rossz irányba asszociálnánk. Nem meglepő módon azonban a mostanában kiguruló példányoknál is találunk hasonló titokzatosságokat, ami a lóerőket és nyomatékot illeti.
Ford Mustang Boss 429
Ford Mustang Boss 429 - 1969
A legnagyobbak közül való, a NASCAR versenyt is megjárt V8-as motor meglehetősen alulbecsült volt a Ford által meghirdetett 375 LE-t tekintve. A hemmings.com szerint ha a hármast négyesre cseréljük sokkal közelebb állunk az igazsághoz.
Ford Mustang Boss 429 - 1969
Pontiac GTO The Judge 1969
Pontiac GTO The Judge 1969
1969-ben "A bíró" volt a legerősebb Pontiac, ami 370 LE-vel büszkélkedhetett, ám a korabeli tesztek is bizonyították, hogy valójában a garantált lóerőnél legalább 30-al többet tudott.
Pontiac GTO The Judge 1969
Chevrolet Corvette L88
Chevrolet Corvette L88 - 1969
A GM által megteremtett vad és izmos sportautók az 1960-as években "élték" fénykorukat, a Chevrolet Corvette L88 versenyautót 435 LE-vel hirdette a gyártó, de valószínűleg még 100 LE-vel több is volt benne. Ez a titkolózás szándékos volt az L88 izomautóval kapcsolatban, nem akarták ugyanis tudatosítani a vásárlókban az akkor igen csak óriási teljesítménynek számító lóerőket.
Chevrolet Corvette L88 - 1969
Nissan Skyline GT-R
Nissan Skyline GT-R - 1989
A palettáról nem hiányozhatnak a japánok sem, akik szintén bőséges erőtartalékot hagytak a motor valós teljesítménye és a papíron kommunikált között a belföldi piacon. Az 1989 és 2005 között készült Nissanokat a "legfeljebb 276 LE" magyarázattal hirdették.
Ami nettó hazugság volt, mert már az első generációs GT-R is 320 LE-t tudott, és az R34 lényegesebben több teljesítményre is képes volt a papíron szereplőnél. Ám a japán kormány polgárainak biztonsága érdekében bevezette a legfeljebb 276 LE-s kitételt.
Nissan Skyline GT-R - 1989
Európai autógyártók is hasonló módszerrel terelik el a figyelmet a hangzatos és a valódi lőerőkről.
BMW M5
BMW M5
A széles körben ismert és kedvelt márka némileg konzervatív teljesítményét is szemügyre vették, mivel a lelkes rajongók túl karcsúnak találták a gyártó által kommunikált 560 Nm nyomatékot. Nem csalódtak, független Dyno mérésekkel állapították meg, hogy az 560 tulajdonképpen 620 Nm.
BMW M5
Porsche 959
A Porsche a klasszikus utcai 959-es autóit 450 LE teljesítménnyel hirdette, ám bennfentesek és rajongók szerint ez sokkal inkább 500 LE fölött van. Ami talán érthető is, hisz ez a motor nagy mértékben megegyezik a Le Mans-i győztes Porsche-ban használt motorral.
Ferrari F40
Ferrari F40
Hivatalosan a Ferrari F40 478 LE-s. Nem hivatalosan tesztelők és rajongók szerint is bőven 500 LE feletti teljesítményű a tűzpiros csoda, ami könnyen megmagyarázza azt a nem elhanyagolható tényt, hogy miért gyorsabb az F40 az utód F50-nél is.
Ferrari F50 az utód