A Nürburgringen való tesztelés kérdése már hosszú ideje vitatott a szakértői fórumokon. Egyesek szerint a versenypályán való tesztelés ténye, mások szerint a leggyorsabb köridő hajszolása tönkre teszi az autókat, kemény, de nehézkes versenygépekké változtatva őket.
Mindkét oldalnak meggyőző érvei vannak, de a Chevy magáévá tette a gondolatot, miszerint tesztelni a Nürburgringen egy szükséges rossz, különösen amikor a 2017-es évre szánt Chevrolet Camaro Z/28 gyári építésű, nagy teljesítményű izomautóról van szó.
Ha ez a bemutató a gépjármű képességeiről, teljesítményéről szólt, akkor úgy tűnik, hogy a Chevrolet-es „fiúknak” érdemes visszatérni a tervező asztalhoz finomítani a beállításokon.
A videón láthatjuk, hogy az autó pilótája mintha túl lelkes lenne, hisz sikerül leelőznie egy versenytársát, ám valószínűleg a tehetsége és a figyelme nem mérhető a lelkesedéséhez, így egyenesen a pálya melletti falba csapja a prototípust.
Ez a tapasztalat reméljük segít majd a csapatnak tovább fejleszteni ezt a csodálatos benzinfaló szörnyet, bár a nem titkolt cél az, hogy az izomautó brutális mennyiségű lóerőt adjon le, úgy, hogy még egy Ford Mustang GT350R is nyálát csorgatva nézzen utána.
Találgatások szerint a Chevrolet Camaro Z/28 motorházteteje alatt egy 7,0 literes, V8-as "szív dobog" majd, ami olyan 540-560 LE leadására képes.
Az eset aktualitását az is adja, hogy a napokban zajlott három amerikai izomautónak a (Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Dodge Challenger) töréstesztje, mindhárom 2016-os modell.
Az eredmények mondhatni lehangolóak, és a biztonság terén is volna mit fejlesztenie az amerikai autógyártóknak. Az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet a Chevrolet Camaronak "jó" minősítést adott, csupán a tető erőssége kapott "elfogadható" besorolást.
A győztes a Ford Mustang lett, illetve a legtöbb biztonsági kivetnivalót a Dodge Challengerben találták a törésteszt során.