Izomautók

Jó erőben a lóerő!

Nézzük ki mit mond a 2020-as C8 Corvette teljesítményéről és kezelhetőségéről

2019. november 08. 22:02 - olimpikON

Ha visszanézünk évtizedes múltjára a Corvett C8-nak, akkor tisztán láthatjuk, hogy egy igazi kertvárosi legendával van dolgunk, mely sok évig uralta az utakat. A legújabb 2020-as modellbe a gyártó mindent beleadott és egy egészen modern autót sikerült kreálni saját gyártmányú motorral.

Nem sok embernek volt még szerencséje tesztelni a kocsit, azonban azon kevesek akiknek igen, elmondták, hogy milyen is volt a C8-as?

Röviden fogalmazva: gyors, tökös. Sok helyen azonban lehetne rajta javítani. Meg kell azért hagyni, hogy a tesztautók még prototípusok voltak, tehát nem feltétlenül a végleges kocsival van dolgunk. Több magazin is beszámolt a tesztvezetések élményéről, nézzük tehát néhány értékelést.

2020-chevrolet-corvette_100708541_h.jpg

A Road and Track autós magazin szerint a Corvette S8 brutálisan gyors, azonban ennek kezelhetőségi problémáik az árai és a váltóval is akadtak gondok. Amit először megjegyeztek az az, hogy a kocsi orra milyen gyorsan képes fordulni.

A kormányzási ráta (steering ratio) közel azonos a C7-el, azonban a C8-ban előrébb ülünk a C7-hez képest vezetés közben, tehát gyorsabban bevághatunk a kanyarokba, azonban a kormányzás sokszor vagy túl könnyű, vagy túl nehézkes volt.

Ennek ellenére mégis Corvette-nek érződött a járgány annak ellenére, hogy szinte teljesen új kasztnit és felépítést kapott. Maga az autó alulkormányzás és felülkormányzás esetén nem viselkedik olyan rosszul, ha tudunk bánni a gáz és fékpedálokkal, viszont az egyik legnagyobb erőssége a kanyarokból való kilövellés.

Csodásan dinamikusan vezethető és a gyorsulásra nincs panasz, pont ahogy a Stingray esetében sem volt, csak itt még 200 extra lóerővel is meg lett pakolva a járgány. Na meg aztán középmotoros autóról van szó, ami további lehetőségeket tartogat, igaz, még nem tökéletes.

2020-chevrolet-corvette_100708559_h.jpg

A C8-ban egy újfajta fékrendszer debütál, ez a by-wire szisztéma, ami azt jelentheti, hogy a későbbiekben egy hibrid verziójú Corvette is a piacra kerülhet a későbbiekben. Habár a középmotoros Corvette-en még van mit javítani, az alapok le lettek fektetve.

A Car and Driver magazin is bekapcsolódott a tesztelésbe és egész részletes beszámolóval készült. Élményeik alapján egy valóban jó autóról van szó a C8-as személyében, és miután tüzetesen megvizsgálták, megbökdösték, megpörgették, a C8-ast lenyűgözőnek és tökösnek ítélték, talán forradalminak is. Megemlítették a tesztelők, hogy habár a pozitívumok listája igen hosszas, a negatívumok mellett sem lehet elmenni.

A C8-as egyértelműen a szuperkocsik határait feszegeti, viszont a karakternek itt ugyanolyan jelentősége van, mint a teljesítménynek. Az elvárásoknak itt kiemelt szerepe van, ezt pedig az autógyártók is tudják. Nem kell persze kételkedni.

2020-chevrolet-corvette_100708540_h.jpg

Ha tépni akarjuk a gumikat az aszfalton, akkor a C8-assal elképesztő sebességeken tehetjük majd ezt. 6 különböző vezetői mód áll rendelkezésre, és az FE4 damper csomagban egy extra, a Performance Traction Management tuningkiegészítő rendszer is megtalálható, mellyel az autó kezelhetőségét finomhangolni lehet a versenypályára.

Lehet még tovább is variálni a beállításokat, hogy jobban gyorsuljon a kocsi vagy jobban fogja az utat. A Car and Driver tesztelői máshogy vélekedtek a C8-as kezelhetőségéről, szerintek igazi versenyautóhoz méltó specifikációkkal rendelkezik a Corvette a pályán, míg az utcán nincs olyan kanyar, mely gondot okozhatna neki.

A Motor Trend egy másik szemszögből közelítette meg a C8-at. A teszt alapján egyértelművé vált, hogy ez nem egy drift kocsi. Ha az alulkormányzást korrigálni próbálták a tesztelők egy kis gázzal, akkor több alulkormányzást kaptak.

2020-chevrolet-corvette_100720295_l.jpg

Ha többet adtak, akkor pedig már a ló túloldalán voltak. Volt azonban egy aranyközép, ahol a kocsi pont tökéletesen viselkedett, és ezt kell megtalálni. Ha jól találjuk el a kormányzás és a gázadás arányát, akkor a Corvette C8 a kanyarokból is süvítve távozik. ha azonban túl sok gázt adunk, akkor a kocsi fara hamar elkezd rosszalkodni.

Sajnos az aranyközépút nem igazán út, inkább egy cérnaszál, nehéz volt eltalálni tesztelés közben. Ez természetesen egy dolognak tudható be, a középmotoros kialakításnak. Ez ugyanis a súlypontot az autó közepére helyezi és a kocsi hajlamosabb lesz kipördülni.

2020-chevrolet-corvette_100708537_h.jpg

Pozitívum azonban, hogy túra módban speciális mágneses tompítók lépnek életbe a kocsin és szinte erőfeszítés nélkül élvezhetjük, ahogy a C8 kényelmesen eszi a kilómétereket, mint egy luxus sport szedán. Komfort, kényelem, sport.

Utoljára pedig nézzük meg, hogy a Motor Authority mit írt a Corvette-ről. A tesztelők úgy vélekedtek a C8-ról, mint egy jóval gyorsabb és civilizáltabb autóról az eddigi modellekhez képest. Hogyan viselkedik a kocsi a határokon? A tesztelők állítása szerint nem elég hülyék, hogy az utcán kipróbálják, de a Hurley szerint a gyártók célja semleges viselkedés volt egy kicsi alulkormányzásnál.

A Motor Authority tesztelői természetesen át akarták élni, ahogy a kocsi pörög, mi történik, amikor elveszti a tapadást, hogyan robban ki igazán a városi kanyarokból, hogyan fékez a limitnél, és hogy mennyire marad egyben a vezetési élmény a sarkok és kanyarok kerülgetésénél.

2020-chevrolet-corvette_100708554_h.jpg

Erre azonban állításuk szerint még várni kell addig, amíg a végleges modell kijön és meg lehet hajtani a versenypályán.

Ott fog ugyanis kiderülni, hogy a kezelés valóban semleges extrém körülmények között is. Addig is azt mondják, hogy a 2020 Corvette gyorsabb, csendesebb, könnyebb belőle kilátni és jobban eszi az aszfaltot is, mint az előző modellek. Az igazi versenyőrülteknek kötelező kipróbálniuk!

Foto: Motor Authority

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr4315298082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása