Ez év május 22-én, az olaszországi comoi tó mellett megrendezett Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n a BMW egy újabb retró-tanulmány autóval állt az érdeklődők elé.
Ahogy azt Adrian Van Hooydong a BMW Group vezető formatervezője bemutatójában elmondta, a BMW 3.0 CSL Hommage Concept több mint megemlékezés a csodás '70-es évekről, a jövőt is mutatja.
A BMW 3.0 CSL Hommage teljes mértékben alkalmazkodott ehhez az elvhez.
Az eredeti Golf-Yellow metalsárga fényezés és a „cápa orr” mind az 1972-ben a BMW Motorsport megjelentetett BMW 3.0 CSL-re emlékeztet, mely a BMW csoport első túra-versenyautója volt.
Az eredeti modell megdöbbentően sikeres lett. Már 1973-ban megnyerték vele az európai túraautó-bajnokságot, és ezt 1975 és 1979 között még ötször megismételték.
A BMW 3.0 CSL további elért eredményei:
A sorozat csúcsmodellje az E9-es, 1973-ban kategória győzelmet hozott Le-Mansban, és IMSA GT bajnoki címet 1975-ben, és ezek csak a BMW 3.0 CSL legnagyobb sikerei voltak.
A „CSL” típus jelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdő betűiből adódik össze (CSL – Cupe, Sport, Leichtbau), ám az 1970-es években elterjedt alumíniumot azonban a BMW 3.0 CSL Hommage-on már a legmodernebb technika vívmánya a szénszál – sőt a szénszál-erősítésű műanyag váltotta fel. Ezzel még jobb súly – lóerő arányt értek el a BMW mérnökei.
Megdöngetnéd?
Az újdonságok közé tartozik még LED- és lézerfény-technológia van, de a fényszórók belsejébe integrált a „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak.
A tanulmány autón is az egyik legjellegzetesebb kinézetbéli részlet, a szándékosan megtört tetővonal melyet a BMW 3.0 CSL-en használtak először.
Azért a dizájn mellett a motorról sem feledkeztek meg a németek, bizonyítja a koncepció bemutatóján készült videó.
Bár konkrét adatot nem árultak el a 3 literes motor teljesítményéről, a nyolc sebességes váltóhoz, legnagyobb és legújabb Brembo fékekhez, 21 collos kerekekhez, a két turbóhoz és az eBoost feltöltőhöz legalább 500 LE-t saccolnak a hozzáértők.
A mindössze 1250 kg-ot nyomó coupé, 3,7 mp alatt lépi meg a 0-100 km/h-t.
A pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló és a hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések is a BMW 3.0 CSL Hommage sportautós jellegét erősítik, az ajtókról nem is szólva.
Bár a márka rajongói bizonyára ezúttal is a sorozat gyártást fogják majd követelni, ugyan úgy mint az M1 Hommage esetében is, a BMW korábbi döntéseiből kiindulva ennek nagyon csekély az esélye, amihez lehet az 1.000.000 £ ár is hozzájárul.