Izomautók

Jó erőben a lóerő!

53 éves a Chevrolet Camaro név!

2019. október 02. 14:01 - olimpikON

Egészen pontosan 1966-ban jártunk. Amerika éppen Vietnámmal háborúzott, és a világ legerősebb országa nem állt jól. Az élet viszont zajlott. A szovjetek éppen a Vénuszra és a Holdra küldtek szondát, a Flintstones pedig ekkor adta le utolsó epizódját.

De mi a köze mindennek a Camaro-hoz? Nos, csupán az, hogy 1966 jelentős év volt sok szempontból. A kocsik világában egy új korszak kezdetét jelentette. 1964-ben, tehát 2 évvel korábban a Ford elindította az első Mustang-ot a gyártósoron, majd 1965-ben megjelen az első Bronco.

chevrolet_camaro_rs_327_1968.jpg

Chevrolet Camaro first generation (Forrás: wikipedia)

Ekkortájt készültek az első ikonikus izomautók is, mint például a Dodge Charger és a Pontiac GTO. A Chevrolet felfigyelt a Mustang és társai népszerűségére és elkezdte megalkotni saját izomautóját is az úgynevezett „Pony Car”, avagy pónikocsi szegmensben.

Az eleinte „Panther”, avagy „jaguár” fedőneven készülő Camaro-t 1966 szeptember 12-én be is mutatták a nagy világnak, két héttel később pedig már meg is érkezett az autószalonokba. Sokan vitatják az egzakt dátumot, azonban tagadhatatlan, hogy a Camaro már 53. életévét éli és sikere továbbra is töretlen.

Sokan nem tudják, de az első generációs Camaro-nak viszonylag rövid élettartama volt későbbi társaihoz képest. Csak 1967 és 1969 között gyártották az első szériát, azonban ez volt az, mely megalapozta a Chevrolet helyét az izomautók között. A gyűjtők legértékesebb darabjai között éppen ezért ott van a 1967 Camaro Z/28 és az 1969-ben készült COPO 427 Camaro modell.

1969-chevrolet-camaro-z-28.jpg

Chevrolet Camaro Z/28 1969 Forrás: ebay.com

Utóbbiból mindössze 69 készült, tehát rendkívül értékes darabnak számítanak és elképesztően ritkák. 2008-ban egy aukción egy 1969 COPO Camaro 850.000 dollárért kelt el, de ez még olcsónak számít, ugyanis ahogy telik az idő, ezek a kocsik egyre értékesebbek lesznek.

Az évek során sok további ikonikus Camaro modell is megjelent. Ezek közé tartozik az úgynevezett “IROC”, de sokan csak pónikocsinak hívták őket.

A 4. generációs modellekben már egy LS1 V8 motor dübörgött, mely akkoriban az első alumínium V8 volt, mióta a COPO Camaro 30 éve először megjelent. Ez a motor kerül akkoriban a Corvette Z5-be is és hamar felkeltette a versenyzők és a tuningolók figyelmét.

pj0617-288247_1_2x.jpg

 Chevrolet COPO Camaro 1969 Forrás: Mecum Auctions

A modell azóta is kifejezetten népszerű a tuning világában. A pónikocsik korszaka azonban sajnos nem tartott örökké, ugyanis 2002-ben leállt a gyártásuk, és a Camaro sokáig törődés nélkül maradt.

Egészen 2009-ig kellett várni, amikor a General Motors csődöt jelentett, és a 2010-es Camaro modell ekkor robbant be a piacra. Az 5. generációs Camaro egészen futurisztikus külsővel és erős belsővel lepte meg a klasszikusok szerelmeseit, és igazából szerep tekintetében egy túrázó coupé funkciója körül foglalt helyet.

chevrolet_camaro_flickr_alexandre_prevot_16_cropped.jpg

Chevrolet Camaro 5. generáció Forrás: Flickr

Az árazás ekkoriban érdekes volt, ugyanis egy LS3 V8 motor által hajtott 2010 Camaro SS modellt 30,995 dollárért vihettünk el, ami 6.000 dollárral olcsóbb volt, mint amit később a Chevrolet a 8 hengeres 6. generációs Camaro-ért kér el.

Habár igaz, hogy a 6. generációs Camaro sportosabb és kifinomultabb, mint az 5. generációs, ezek az extrák sajnos az eladási rátákban nem jelentek meg.

2019_chevrolet_camaro_2ss_6_2l_front_3_16_19.jpg

Chevrolet Camaro 2019 Forrás: wikipedia

A régi motorosnak számító, de néha-néha megújuló Dodge Charger ugyanis átvette a vezetést a Camaro-tól az eladások tekintetében, melyet részben a Hellcat és Demon motoroknak, a jobb marketingnek és a kedvezőbb árnak köszönhetünk.

A 6. generációs Camaro ráadásul nem is érkezett hibák nélkül, és csak a 2020 Chevrolet Camaro-ban várhatók a javítások, valamint egyéb korrekciók.

Mondjuk úgy, hogy a Camaro mostanában nem teljesít a legjobban, azonban nem kell azt hinni, hogy ez a vég. A nagy múlt rengeteg lehetőséget tartogat.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izomautok.blog.hu/api/trackback/id/tr1615187994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása