A Buick Skylark Sport Coupe nem volt más, mint az USA útjainak "dalos pacsirtája".
A Buick Skylark 1953-ban indult útjára közép kategóriás személygépkocsi modell gyanánt, amelyek aztán többszöri dramatikus áttervezésekkel, de több mint 46 éven keresztül voltak jelen az USA és a világ autópiacán.
Az 1969-ben piacra dobott Buick Skylark Sport Coupe 250-1 már a Skylark-ok negyedik sorozatába tartozott.
1968-ban a GM mérnökei ismételten áttervezték a Skylarkot, a General Motors középkategóriás autókra alkalmazott politikáját folytatva az 1968-72 között több féle változatban (kétajtós keménytetős (Hard-top) és a négyajtós szedán), valamint több féle motorral volt elérhető.
Ezek mellett jelen volt az „Egyedi Skylark”, kétajtós kabrió kupé, kétajtós Hard-top kupé, négyajtós Hard-top szedán és négyajtós szedán változat is.
A kétajtós kupé változatott, rövidebb 112 hüvelykes (2,845 mm), míg a négyajtós szedán változatot, hosszabb 116 hüvelykes (2946 mm) tengelytávval szerelték.
Az 1969 szeptemberében piacra dobott Buick Skylark Sport Coupe 251-1 paraméterei.
Karosszéria típus: Kétajtós-kupé.
Meghajtás: Hátsókerékmeghajtás, háromsebességes kézi sebességváltó.
Hosszúság: 5098-5265 mm.
Üres tömeg: 1387-1813 kg.
Motorizáció: Az előző modellekben rendszeresített V6-ost felváltotta egy új soros hathengeres 4093 cm3 / 249.8 cui, 115,5 KW / 155 Lóerős motor.
Amellyel a Skylark Sport Coupe 12,9 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h-ra és 161 km/h végsebességre volt képes. Az ínyencebbek V8-as, 5.7 literes, 230 LE-s (169 KW) teljesítményű erőforrással is vásárolhatták.