Ha az új Chevrolet Camaroról beszélünk, ami 2016-ban két coupe változatban jelenik meg az autópiacon, akaratlanul is a Ford Mustang jut eszünkbe.
Tagadhatatlan ugyanis, hogy az 1967-es megjelenése óta a Camaro sosem tudott kilépni a sokkal híresebb versenytársa árnyékából, és ez a helyzet öt évtízeden keresztül is fennmaradt. Sőt, mi több, 2003 és 2009 között a Camaro név eltűnt a süllyesztőben, míg a Mustang tovább növelte kiérdemelt hírnevét.
Ám most a Woodward Avenue-ban megrázták magukat, és előkaparták a porból e régebbi típus nevet, amely leporolása után fényesebben csillog, mint azt valaha is tette. Főnix madárként támadt fel az új Camaro, kicsinosítva, egyben izmosabban lép ismét a porondra, és meg kell adni tetszetős látvány tárul a szemünk elé, ha rá nézünk.
Az új, hatodik generációs Camaro egyik leghatékonyabb fegyvere talán az alváz, az új autóban ugyanis a General Motors által tervezett „Alpha” elnevezésű platformja található, amellyel a Cadilac ATS és CTS is hírnevet szerzett magának. Most a Chevrolet Camaro 2016 is ezzel tér vissza.
A Chevrolet szerint ezzel a 2016-os Camaro 28%-al szilárdabb az eddigieknél, emellett az Alpha platform elemeinek 70 %-ban a Camarora van szabva.
Az Alpha platformnak köszönhetően a Camaro kisebb lett méreteiben, hozzávetőleg 5,6 cm-rel rövidebb, és 2 cm-rel keskenyebb is, valamint magasságából is vesztett 2,8 cm-t, ill. a tengelytáv 4,1 cm-rel rövidebb lett.
A Chevrolet szerint a fenti paramétereknek köszönhetően az autó hozzávetőleg 100 kg-mal kevesebbet nyom, amiből már csak a könnyebb karosszériával nyertek 66,5 kg-ot. Már ez is sokat ígérő adat (mielőtt még az erőforrásról és a meghajtásról beszéltünk volna) hiszen azt mindannyian tudjuk, hogy „a súly az ellenség” egy sportautó esetében.
Chevrolet Camaro RS
Az acélt felváltó alumínium keresztrúd használata is hozzávetőleg 4,7 kg-mal járult hozzá a 2016-os Camaro súlyának csökkenéséhez. Ehhez még hozzájön 13 kg, melyet az alumínium és az acél ötvözött használatával nyertek a felfüggesztéseken. Az első felfüggesztés rugós, míg hátulra multilink felfüggesztés került. Elsőként a Camaro 2016 SS-re szerelik fel a GM nagyszerű „Magnetic Ride Control” elnevezésű dinamikus lengéscsillapitóját.
Minden Camaro modell Brembo fékrendszert kap, kialakítása univerzális, míg az SS modelleken használt alkatrészek masszívak és nagyobb teljesítményre képesek. A nem SS modellekre egy-egy 4 dugattyús nyereggel ellátott 32 cm-es féktárcsát szereltek, míg a hátsó kerekekre 1 dugattyús nyerget, és egy 31 cm-es féktárcsát kaptak.
Az SS modellek ettől valamennyire eltérnek, mert mind a négy kerék 4 dugattyús féknyerget kapott, és 34,5-33,8 cm-es tárcsákat.
A standart 2016-os Camarok 45,7 cm-es kerekeit Goodyear Eagle Sport all-seasons abroncsokkal látták el, ezek kívánság szerint lecserélhetőek 50,8 cm-es Eagle F1 Asymmetric run-flats abroncsokra. A SS modell 50,8 cm-es Eagle F1 Asymmetric 2 run-flats abroncsokon gördült elő a michigani hivatalos bemutatón.
A 2016-os Camaro erőforrásában is hasonlít a Ford Mustanghoz: a soros négyhengeres turbófeltöltős motor lesz a Chevy alap motorja, de lesz majd még egy V6-os és egy V8-as változat is.
Az LT és a 2LT jelzésű modellekbe szerelik majd a két kisebb erőforrást, míg a soros nyolc hengerest kizárólag az SS modellnek tartják fenn. Ezzel szemben a Fordnál minden egyes Mustangot V6-os motorral látnak el, és nagyon kevés a választható lehetőség.
A négyhegeres motor az első ilyen szabású erőforrás a Camaro 30 éves pályafutása alatt. A hathegeres motort a Tremec TR3160 hatsebességes manuális váltójával, vagy a GM 8L45 nyolc sebességes automata váltójával lehet megrendelni. Az SS modell ugyanezekkel a váltó típusokkal és fokozatokkal lesz ellátva, de a manuális változat a Tremec TR6060, míg az automata az 8L90 lesz, mely a legújabb Corvetben is megtalálható.
A 2.0 literes, turbófeltöltős motor 275 LE, és 399.9 N-m nyomatékot ad le, ezek egyenlők a Cadilac ATS és a CTS értékeivel.
A Chevrolet állítása szerint az autópályákon mért adatok szerint a Camaro alig hat másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Azt azonban, hogy pontosan melyik meghajtó típussal érték el ezt a teljesítményt, azt nem pontosította a Chevy.
Összehasonlításképpen a Ford Mustang EcoBoost 0-100 km/h-ra 5,5 mp alatt gyorsul, manuális váltóval, míg az automata váltóval felszerelt modell 5,2 mp alatt képes ugyanerre.
A V6-os, ismerős lehet, a 3,6 literes, direkt befecskendezésű motorral már a GM legjobb autóiban találkozhattunk. A most újratervezett erőforrás szélesebb V alakzattal és nagyobb furattal, valamint egy hengerszűkítővel (takarékos üzemmód elősegítésére) tér el az eddigiektől. Ezzel így ez a motor egészséges 335 LE-t, és 385.0 Nm nyomatékot hoz ki magából.
A Mustang vetélytársának szánt SS megkapta a 6,2 literes LT1 V8-at, amely a Corvette Stingray-ben debütált. Eltérően az ötödik generációs Camarotól, amiben a manuális váltó biztosította a nagyobb teljesítményt, minden SS modell ugyanezt az erősebb, dinamikusabb csomagot kapja, ami ebben az esetben 445 LE és 603.3 Nm nyomatékot biztosít.
Az új, 2016-os Chevrolet Camaroban nem kevesebb mint nyolc vezetési típus közül választhatunk, úgy mint Hó/Jég, Utazás, Sport és Versenypálya (utóbbi csak az SS modellekben). A program még magába foglalja az indulás szabályzót, fokozat beállítást (az automata modelleknél), gázpedál érzékenységet, kipufogó hang és kormányzás erősségét, stabilitás ellenőrzést, lengéscsillapítást, belső világítást.
Chevrolet Camaro SS
A 2016-os Camaro belső kialakítása mindennél fejlettebb, a gyár úgy gondolta, hogy ezen a téren felülmúlta a Mustangot, az autó csinosabb és atletikusabb, de nagyjából ugyan azt a vizuális élményt nyújtja mint az előző széria.
Egy kicsit több díszítő elemmel, és több LED-del az RS és az SS modelleken, az SS-en megtalálható még egy decklid légelterelő, és a motorháztető alatt irányított légterelők vannak a fékek hűtésére.
Ezek után nem marad más hátra, minthogy kíváncsian várjuk a 2016-os Chevrolet Camaronak valóban borítékolható-e a sikere…