A Honda NSX prototípusát 1989-ben leplezték le a Chicago Motor Show-n, az autó kifejlesztésében a brazil Forma 1-es pilóta Airton Senna is részt vett.
A Honda NSX az évek folyamán több áttervezéssel és ráncfelvarrásal, nem folyamatos utángyártással került a piacra, olyan nagy márkák versenytársaként, mint a Porche és a Ferrari.
2007-ben a Honda vállalta, hogy az évtízed végéig egy új izomautóval lép piacra, melyet egy V10-es erőforrás fog hajtani. Ám az időközben fellépő gazdasági világválságnak "köszönhetően" a Honda visszakozott és bejelentette, hogy az NSX gyártását törölték.
Most azonban, tíz évvel az utolsó modell megjelenése után a Honda elkészítette az utóbbi két évtízed legizgalmasabb projektjét, egy teljesen új négykerék meghajtású hibrid izomautót. Persze érthető, ha a hibrid szó hallatán az izomautók rajongói fanyalognak majd.
Ám a Honda szerint „Ez a modell ugyanúgy feszegeti a sportautókról szóló elképzeléseket amint azt a legelső modell tette negyed évtizede”.
Az ez év első felében megrendezett Detroit Motor Show-n mutatták be az új NSX-et, az iker-turbó feltöltővel rendelkező középen elhelyezett V6-os benzinmotor, és a hozzá csatlakozó további három elektromos motor több mint 550 lóerőt ad le, szétosztva ezt mind a négy kerék között.
A Honda NSX 2016 úgy néz ki, mintha az Audi R8 és a McLaren 650S kereszteződése lenne.
Az alumínium kompozit acél test, a merészen megrajzolt feltűnő új NSX hajlított profil, az alacsony tetővonal, az oldalsó beömlőnyílások tagadhatatlanul agresszív megjelenést kölcsönöznek az autónak.
A káprázatos LED fényszórók, és az éles pengék a hátsó lökhárítón, mind a Honda korábbi konzervatív formavilágát feszegetik.
Hátulról nézve a Honda NSX 2016 semmi jelét nem mutatja annak, hogy ő igazából egy hibrid „környezetkímélő” autó lenne. A négy középen elhelyezkedő kipufogó, a led fényszórók, a verseny autóktól átvett diffúzor, és a hatalmas hátsókerekek jelentős, de egyben szükséges felületet biztosítanak az autó aszfalthoz való tapadásához.
Az NSX minden külső karosszéria eleme gondosan megtervezett, és nagy sebességnél biztosítja az autó maximális stabilitását.
Hogy miben más még az új Honda NSX?
Tulajdonképpen a világ első teljes mértékben alumínium szuperautója, az építési folyamatok és a használt technológiák, az autógyártás legújabb vívmányait egységesítol az NSX-en. Például a tér-váz alumínium, a nagyszilárdságú acél, a szénszálas elemek hatékony ötvözése teszik az autót „ultra merevvé”, ami az ígéret szerint még könnyebben vezethető.
Az autó súlypontja optimálisan középen és alacsonyan van. Mike Accavitti a Honda legnagyobb forgalmazójának alelnöke szerint: „Az NSX a legjobb sportautó teljesítményekkel rendelkezik, mint a késleltetésmentes gyorsítás és bizalomerősítő dinamika”.
Az alumínium a felfüggesztésben is szerepet játszott, emellett az elől hat, hátul négy dugattyús féknyergek szén-kerámia féktárcsák pedig hatékonyan fékezik le az első 19 colos és hátul 20 colos Continental ContiSportContact nagy teljesítményű gumikkal felszerelt kerekeket.
Az autó teljesítményét kilenc fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó koordinálja, amely a Honda szerint szinaptikus sebeségváltásra, és fordulatszám-figyelő váltásra is képes, ehhez kapcsolódik a hosszában elhelyezett közvetlen befecskendezésű V6-os benzinmotor. A hátsó tengelyhez kapcsolódó egy és az első kerekekhez kapcsolódó további egy-egy elektromotornak köszönhetően optimálisan változhat az autó nyomaték-erő elosztása, külön-külön minden keréknél.
A Honda felhívja a figyelmet Sport Hybrid összkerékhajtás rendszerre (SH-AWD), amely hatékonyan dolgozik össze az Agillis viselkedés (AHA) rendszerrel, ami finoman fékezi az egyes kerekeket, növelve a dinamikus stabilitást.
A belső tér fantasztikus: vörös bőr kagylóülések, kiemelt középkonzol, TFT kijelző, telefonrendszer, fűtés és klíma ellenőrzés bizonyítja, hogy az NSX nem csak sportos, hanem stílusos is.
A Honda NSX pilótája választhat Csendes, Sport, Sport + és pálya vezetési módok között, egyéniségtől függően.
Ted Klaus a projekt globális vezetője szerint az új Honda NSX egy ember központú szuper sportautó, amely megfelel az eredeti NSX örökségének.
Az új autó teljes mértékben a Honda Ohio-i Performance Manufacturing központjában lesz gyártva, és 2016 első felétől már megvásárolható az Egyesült Királyságban (£ 100,000) az USA-ban ($ 150,000) körüli áron.